Team-BlueWater Hacking
Team-BlueWater Hacking Support!
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
Team-BlueWater Hacking | Reguli | Inregistrare | Login
POZE TEAM-BLUEWATER HACKING
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: andrum94
 | Femeie 25 ani Galati cauta Barbat 27 - 80 ani |
|
m4s4cru
TVOnline Gratis
 Din: Craiova
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1217
|
|
in acest post am sa prezint initierea in limbajul Pascal si cateva surse in limba engleza de unde puteti invata Pascal Sa incepem: Introducere Limbajul Pascal a fost creat de catre Niklaus Wirth, profesor la Politehnica din Zurich, Elvetia. Inainte de a parcurge acest tutorial ar trebuii sa va instalati borland Pascal sau Turbo Pascal.. pentru a putea compila codul scris... Primul Program in Pascal Pentru a scrie primul program avem nevoie sa invatam prima instructiune in Pascal, aia de a comanda computerului sa afiseste ceva pe ecran. Aceasta instructiune WRITE(aceasta vine de la verbul to write-a scrie) Primul program pe care il putem scrie poate arata asa:
Code:
begin {instructiunea de inceput a programului}
write ('Azi invat Pascal');
end. {intructiunea de sfasit al unui program pascal} |
Rularea acestui program va duce la afisarea textului "Azi invat pascal" Dupa cum vedeti dupa fiecare instructiune scrisa in Pascal trebuie sa punem ";" Puteti observa ca ce afiseaza pe ecran instructiunea WRITE este pus intre 2 apostroafe si inchis intre 2 paranteze Atentie:daca nu puneti la sfarsitul instructiuni ";" asta va duce la o eroare de sintaxa la fel ca si absenta apostroafelor. Intructiunea WRITELN Daca WRITE scrie atunci WRITELn va scrie dar pe randul urmator. Exemplu
Code:
begin
writeln (‘Azi invat’);
writeln (‘Pascal’);
end. |
Dupa rulearea acestui cod ar trebuii sa afisese: "Azi invat Pascal" Observati ca "Pascal" este pus pe randul urmator. Analog cu MS word WRITELN=WRITE + ENTER Observati ca in Pascal nu conteaza daca scrii cu litere mari sau cu litere mici(majuscule sau minuscule) Acum sa trecem la Variabile Variabilele sunt de doua feluri: Numerice: care sunt de tipul integer si de tipul real Pentru caractere: care si ele sunt la randul lor de tipul char si string Variabilele integer sunt folosite pentru numere intregi (1, 2 , 3 , 4 etc), iar real pentru numere reale( 1.5, 4.6 etc) Variabilele char sunt folosite pentru a memora un singur caracter (a , b , c) si variabilele string pentru a memora mai multe caractere( "Azi invat", "Ma culc" etc.) Declararea variabilelor Declararea variabilelor se face la inceputul unui program. Exemplu de program in care declaram variabile:
Code:
PROGRAM variabile;
VAR {comanda folosita la declararea variabilelor} nume_variabila : tip_variabila;
begin
instructiuni;
end. |
Atentie, numele la variabila nu trebuie sa fie: write, begin, end, help, program, etc. Tip_Variabila: puteti alege dintre cele patru (char, string, integer, real) Citirea variabilelor Se realizeaza cu ajutorul intructiunii readln(nume_variabila) Cand programul ajunge sa citeasca variabila, programul asteapta intructiuni de la tastatura. Comentariile Ati vazut mai devreme {explicatii} Aceste explicatii, comentarii se pun intre doua acolade si nu sunt afisate de program. Acum cu ajutorul celor invatate mai sus vom face un program de adunare a doua numere intregi. Atentie: in Pascal apar unele diferente fata de felul de notare cum sunteti obisnuiti de la matematica. Exemplu: Matematica: 7=4+3 Pascal: 7:= 4+3 Deci un program de adunare va arata asa:
Code:
program adunare;
var x, y, S : integer;
begin
write ('Introduceti nr.: ');
readln(x);
writeln ('Introduceti alt nr.: ');
readln(y);
S:=x+y;
writeln ('Suma este egala cu: ', S);
end. |
Sper ca acest tutorial sa fie de folos celor care vor sa invete programare. Surse de unde puteti invata Pascal(in engleza): TaoYue CoronadoEnterprises PacketStormSecurity ------------------------------------------------------------------------------------- CopyRight Shoody 2008 | All Rights Reserved
|
|
pus acum 13 ani |
|